کود کلسیم بور پلاس بنیفر

  • شماره ثبت کودی: 81249
  • نوع بسته بندی: جعبه 1 کیلوگرمی
  • نوع مصرف: کشاورزی
کلسیم بور پلاس بنیفر

کلسیم بور پلاس بنیفر

کلسیم نیز مانند عناصر ازت، فسفر و پتاسیم جز عناصر ضروری برای گیاهان می­باشد. استفاده از کودهای کلسیمی سبب ایجاد تعادل در مصرف نیتروژن، فسفر و پتاسیم مصرفی شده و باعث افزایش میزان محصول به همراه افزایش کیفیت محصول خواهد شد.

از آنجایی که تحرک کلسیم از یک سلول به سلول دیگر و در درون آوند آبکش بسیار کند است پس بهتر است توسط عنصر بور به عنوان حامل منتقل شود. تحرک عنصر کلسیم در گیاه کم است بنابراین این عنصر در برگ های پیر تجمع پیدا می کند و به برگ های جوان منتقل نمی­شود و با محلول پاشی کلسیم بر روی برگ ها، ممکن است برگ ها و میوه­­های تازه و در حال رشد به دلیل عدم دریافت کلسیم با علائم کلسیم مواجه شوند.

همراه بودن عنصر بور با کلسیم به تحرک این عنصر کمک کرده و از تجمع آن در برگ ها و عدم انتقال آن جلوگیری می کند و موجب نقل و انتقال و جذب کلسیم می­شود چون بور تسریع کننده انتقال قند از اندام سبز گیاه  به برگ و میوه می باشد. عنصر کلسیم از جمله عناصری است که در زمان رشد رویشی گیاه و رشد میوه بسیار مهم است و تاثیر فوق العاده ای بر کیفیت میوه دارد و یکی از مهمترین و اصلی ترین عناصر موجود در دیواره سلولی گیاهان تلقی می شود و استفاده از آن در باغات، مزارع و گلخانه ها باعث افزایش محصول در واحد سطح و بالا بردن کیفیت و طول عمر انبارداری محصول می­گردد.

از جمله اثرات کلسیم می­توان به جلوگیری از ایجاد اختلالات فیزیولوژیکی در بافت گیاه، تکامل ساختمان غشاء سلولی و پایداری دیواره سلولی، افزایش کیفیت و ماندگاری میوه اشاره کرد.

عنصر بور یک عنصر ریزمغذی ضروری برای گیاهان است که در رشد طولی ریشه، جوانه زنی و رشد لوله گرده و تبدیل بیشتر گل به میوه و افزایش تحمل گیاه در برابر تنش های محیطی (سرما، بیماری و…) نقش دارد. همچنین بور در بسیاری از فرآیندهای گیاهی از جمله انتقال قند و افزایش درصد قند در محصولات کشاورزی نقش دارد.

بور از جمله عناصری است که کمبود آن خسارات جبران ناپذیری را به گیاه وارد می کند و رشد و تقسیمات سلولی در بافت مریستمی، گلدهی و تلقیح، تشکیل و رشد میوه را تحت تاثیر قرار می دهد. از جمله واکنش­های سریع گیاه نسبت به کمبود بور می­توان به کاهش رشد، توقف طویل شدن ریشه و کوتاه شدن آن اشاره کرد.

کود کلسیم بور بنیفر ترکیبی از عناصر ازت، کلسیم، بو­ر، منیزیم و عناصر ریزمغذی است که برای استفاده در انواع محصولات باغی و زراعی مفید می­باشد. این محصول، موثر در رفع کمبود کلسیم و بور به طور همزمان می­باشد و یک منبع غنی از کلسیم و بور به همراه ازت است و به دلیل داشتن نیتروژن رشد رویشی و سبزینگی محصول افزایش می­یابد. کلسیم و بور دو عنصر مهم و اساسی در تقسیم و تمایز سلول های مریستمی است و نقش مهمی در تلقیح و گرده افشانی داشته و تشکیل میوه را افزایش می­دهد.

وجود عناصر منیزیم و ریز مغذی به فرم کلات در این ترکیب شیمیایی جامد، در جهت رفع کمبود عناصرریز مغذی بسیار موثر خواهد بود.

این کود دارای حلالیت بالایی است که می­توان برای رفع کمبود کلسیم و بور با محلول پاشی بر روی برگ درختان میوه، مرکبات، صیفی جات و سایر محصولات کشاورزی مصرف کرد.

با استفاده از این ترکیب کودی علائم کمبود کلسیم که شامل سوختگی برگ ها و ایجاد لکه تلخی، پوسیدگی گلگاه در محصولات زراعی و باغی می شود برطرف خواهد شد.

مزایای کودکلسیم بور بنیفر 

  • برطرف کننده سریع کمبود کلسیم و بور در گیاه
  • افزایش دهنده کیفیت و دوره انبارداری محصولات
  • افزایش دهنده استحکام بافت و دیواره سلولی
  • افزایش تشکیل، کیفیت و رنگ پذیری میوه
  • تقویت کننده سیستم ایمنی گیاه و افزایش مقاومت گیاه در مقابل تنش های محیطی
  • افزایش سرعت حرکت و میزان جذب کلسیم توسط گیاه به واسطه حضور عنصر بور
  • افزایش دهنده میزان قند و نشاسته در گیاهان به دلیل حضور بور در فرمولاسیون

دستور العمل استفاده 

نام محصول محلول پاشی آبیاری قطره ای
سبزی جات و صیفی جات  

1-2 کیلوگرم در هزار لیتر آب

 

2-3کیلوگرم در هکتار

در طی 2-3 نوبت تکرار شود

0/5 (0 نظر)